Tänk, så kanske det fungerar!

onsdag, november 23, 2005

shopaholic.

Jag har under en längre tid funderat lite över mina shopping vanor..
Min moder har om och om igen talat om för mig att jag kanske borde ta det
lite lugnt med mina pengar, that's a nice way to put it!
Hon har tom. kommit med förslaget att hitta hjälp för det..
Ni vet sånna där hemska möten,
"Hej jag heter Sandra och jag är en Shopaholic"
- Hej Sandra!
Well, my best of luck till det där lilla mamma..
Samtidigt har jag en känsla av att jag kanske borde,
för när jag som i fredags väljer att spendera mina absolut sista pengar
(som jag förövrigt skrapade ihop fram mamma och pappa för att "leva på")
fram till julafton på ett par jeans för 1099:- verkar det lite väl galet..
Det känns inte som ett smart val, men så fort jag lämnade butiken och kände påsen i min hand blev jag mig helt tillfredställd.. Läskigt nöjd och helt blind för allt jag kommer blir tvungen att offra för ett par jeans..
Mat, Öl, Spårvagn, Fika, Hyrfilm, alla nöjen i stort sett..
Är det värt det?
- Uppenbarligen..

Vissa dagar så känner jag att jag kanske borde gå på ett sånt där Hej möte..
Som när man märker att man har kvar lite pengar på kortet när man trott att man var pank och går ner till ICA och shoppar upp alltihoppa!
Det känns verkligen sinnessjukt när jag tänker efter..
Men i kön är jag NÄSTAN lika förväntansfull som om jag skulle köpa en helt ny outfit..
Taskigt uppvaknande när jag tittar ner i korgen och bara ser godis, chips, dip+gräddfil, cocacola och några tidningar.. Ja, det är samma varor varje gång..
Vilket för mig till mitt andra beroende, Tidningar!
Jag tror att jag kanske nämnt det förut, men En tidning om dan' är ett måste..

Och då snackar vi inte mes Ebba von Sydow på Expressen utan
Vouge, Elle, InStyle, Vanity fair, marie claire..
You know the drill!

Jag läser en bok som heter "Confessions of a Shopaholic" skriven av Sophie Kinsella.
Den är mycket underhållande, det är absolut inte en sån bok som man inte kan lägga när när man väl börjat läsa men ändå intressant på något vis..
Jag blev faktiskt förvånad över hur mycket jag kände igen mig..
Ett helt kapitel i boken handlar om hur Rebeckas innerliga fantasi är att vinna på lotto..
Hon blir helt tagen av drömmen och innan hon ens köpt en lott börjar hon planera hur hon ska spendera alla pengarna, tills hon hittar ett hus på 6.4 miljoner.. och brister ut i ett "jag har ju bara 1.6 miljoner kvar!" - Hahaha!
Jag tycker det är helt fantastiskt!
Nu berättar jag det dessvärre inte lika bra som Sophie Kinsella..





Okej här kommer det:
Hej, jag heter Sandra och jag är en Shopaholic!
säg Hej nu, känn er inte blyga, ta för er..
Om ni undrar över alla töntiga engelska fraser så skyller jag på boken och kirsti..
Tack för ikväll!