Tänk, så kanske det fungerar!

måndag, november 07, 2005

school.

Idag var jag inne på expeditionen två gånger och hotade med att hoppa av gymnasiet..
Inte den mest genomtänkta idén, men det kändes helt rätt för stunden..
Som tur är brukar ingen ta mig på allvar och pantertanterna bara skrattade åt mig!
Vilket mest kändes relativt oskönt, det är tur att dem tycker så mycket om mig..
Jag måste nog bara påminna mig om att det inte är lång tid kvar..
Nu ska jag vara fördomsfull igen, Alla lärare är precis lika dana!
Utom min kära bild, design och färg & form lärare Moj (monika johansson) och alltid lika fantastiska psykologilärare Wes (Veronica sonesson) som jag håller väldigt nära om hjärtat! Tack för att ni stöttar mig och förstår..
Jag förstår inte varför alla andra lärare måste stämpla mig som det svarta fåret och straffa mig i tre år? Ja, jag vet att jag har hög frånvaro, jag är inte 7år och jag får ansvara för min skolgång själv!
Det jag dock inte behöver är att bli påminnd om det vareviga dag, att ha er flåsande i nacken gör inte saker och ting bättre! tvärtom, det gör mig omotiverad och får mig att känna mig värdelös! Jag jobbar aldrig bra under press!
Jag går på era händelselösa lektioner Trotts att jag inte kommer få betyg i kurserna..
För att jag är intresserad!
Jag ifrågasätter inte det ni säger för att vara jäklig utan,
För att jag är intresserad!
Till skillnad ifrån många andra så lyssnar jag och antecknar på lektionerna,
För att jag är intresserad!
Men det är svårt att hålla humöret upp när man har kaviarflåsningar i nacken och
dagligen blir påminnd om hur mycket man ligger efter!
Uppmuntrande, slå upp det, lär er det, kom tillbaka sen!
För jag hoppas och antar att ni missade pedagogiken när ni utbildade er..
Oengagemang, är allt jag ser i dagsläget, ni kanske tycker att jag är den oengagerade, men tji får ni! Det är så himla synd, för jag är nog ibland de få som helt uppriktigt kan säga att jag tycker om skolan!

Angeredsgymnasiet is the shit!
Textil, Mode & Design is the shit!

Jag ska inte hoppa av btw, efter en lång stund av hysteriskt grinande på toaletten, lite svordommar och smuttskastning kändes allt mycket bättre!
Tack Annica, med ett C, wee-woman, min prusiluska och Alexandra, med AnderssonKlass, alecc för att ni är fina och inte bryr er när jag snorar ner er axlar!