Tänk, så kanske det fungerar!

fredag, november 11, 2005

H&M.

Jahaja, då va det över..
Det jag väntat på sedan i somras..
Stella kollektionen är ute, var ute..

Jag kom dit vid 09:00 tiden och såg att det redan var kö utanför H&M i nordstan!
tji fick jag som trodde mig vara där i tid..
Zara kom vid 09:50 och jag tycket att vi hade en riktigt bra plats i kön..
Vi stor unifär vid åhlens och kön gick bort mot body shop..
Men eftersom folk inte kan låta bli att vara åpna och ofärskämda så droppade folk in två minuter innan öppning och ställde sig bara längst fram utanför ingången i en klunga..
- Oförskämt, minst sagt!
Här står jag och faktiskt köar, vilket egentligen inte alls är min melodi..
jag är mer för armbågar och "försten till kvarn får mala!"
men dagen till ära tänkte jag vara hederlig!
och som den super pessimist jag är hade jag redan räknat ut vilket kaos det skulle bli när dörrarna väl öppnades, ändå stod jag där fint i raden av förväntansfulla optimister!
Som jag hade förutspått brakade totalt kaos ut när dörrarna öppnades och tjejer i åldern 16-30 stormade butiken som hungriga hyenor..
- Så var det med det kö systemet..
men jag som faktiskt hade en bra plats i kön och som väntat så länge hann inte riktigt med i svängarna och kände hur chansen rann mellan fingrarna, chansen av att faktiskt få äga ett plagg som Stella McCartney designat!
detta var ett mycket dramatiskt ögonblick för mig tills jag kom på att jag slukat i mig tre redbull, och som dem säge ri reklamen, "redbull ger dig vingar!" och armbågarna hittade sig fram mellan alla hetsiga människor! När är jag kom upp för rulltrappan var alla kläder som uppslukade, det var helt tomt överallt..
Men med hjälp av lite systerlig kärlek och otroligt mycket list fick jag vantarna på en stickad tröja, en T-shirt och en nyckelring och gick därifrån mer än nöjd!
- Tack Stella!