Tänk, så kanske det fungerar!

måndag, december 12, 2005

groupie.

Idag visades filmen "RockSystrar"
och jag tycker ju att den är så härlig!
Jag älskar allt som har med groupie kulturen att göra.. "Allmost Famous" är en av mina absoluta favorit filmer.. Allt ser så fritt ut, synd att världen är så olik nu..
Ofta man kan haka på ett sjukt stort rockband och bara åka med på turné numera.. Ne, nu är är det vakter och flygplan ohejohå!

Allt blir så pinsamt nu för tiden, desperat och efterhängset.. Det funkar helt enkelt inte att vara grupie nu..
Är det för att tjejer mer integritet 2005 än tex. 1978, eller är det för att "rockstjärnorna" 2005 är tragiska kopior och vi vet det? Lite av varje skulle jag gissa på.. Men på den tiden.. Oj vilket liv, helt fantastiskt..
Jag säger det igen, jag är verkligen född under fel årtionde..
80talet fick jag knappt uppleva och 90talet måste vara det tråkigaste årtiondet! Fula kläder, dålig musik, blä helt enkelt! Allt innan 80' därimot, vilka grejjer.. 40' 50' 60' och 70'talet rockade ju så det stod härliga till! Musiken, kläderna, kulturen.. Kämpe grejt helt enkelt! Ne, det är synd att jag är född då jag är född men inte mycket man kan göra åt det nu..

- mest penny lane..
"Looking on she sings the songs,
The words she knows the tune she hums"