Tänk, så kanske det fungerar!

torsdag, oktober 27, 2005

sjätte.

hat och kärlek går verkligen hand i hand..
linjen är så hårfin mellan dem två att de flesta människor
inte ens kan avgöra vad som är vad. förvirrande visst?
för mig har hat och kärlek alltid varit samma sak.
att hata den man älskar är för mig en påminelse om att man älskar..
jag skulle aldrig orka hata någon jag inte älskar..
varför lägga ner så mycket på någon som betyder så lite?
men hur vet man om hatet tagit över kärleken?
hur ska man veta det när gränsen är så hårfin att jag har svårt att skilja på dem..
jag undrar varför jag alltid börjar hata..
är det för att personen lyckats bryta ner min hårda fasad,
för att jag känner att jag förlorat nån storts kamp mot mig själv?
eller är det så simpelt att man faller för värdelösa killar?

Ibland förvånar jag mig själv över hur djup jag kan låta..
för jag ser mig själv som en ganska oseriös person?
men mina tankar är så djupa att jag drunknar i dem..
det är helt vrickat! jag bara tänker och tänker..
ändå är jag så himla korkad.. det är helt sjuk!
jag vet iaf att jag är dum, det vet jag..
jag vet oxå att jag saknar en hel del moral och medkänsla..
kanske har man blivit sådär kall och oberörd som man längtat efter..
vem vet.. det flyter på iallafall..
det är som om min eviga bergodalbana äntligen har stannat.. och jag är uttråkad!
något måste hända, lite tårar kanske? smärta? ilska?
något måste jag få, det är som min näring..
bitterheten är min näring, sorgen.. fruktansvärt!
jag måste hitta mina bergodalbana innan jag dör..
det är konstigt, förr kunde jag sitta i timmar och älta hur trött jag var på bergodalbanan, men nu när den är borta känns det bara tråkigt..
för jag har verkligen enn tråkigt och händelselöst liv!

Till charlotte:
(som upprepade gånger övergivit mig här i gråa göteborg för betydligt större ting, Grattis du är har ett roligt och händelderikt liv babe!)
Din possitiva inställning och välvårdade språk har äntligen satt sina spår på mig, numera svär jag inte som en gammal sjöman utan använder mig utav ord som "himla" och "jäkla".. Tack för det min vän!