Tänk, så kanske det fungerar!

måndag, februari 06, 2006

västtrafik.

Västtrafik måste vara sveriges mest dissfunktionella företag.
Varför har dom aldrig en plan B, eller ens en plan A?
Varje år snöar det i sverige, varje vinter!
Sedan 1879 har det funnits spårvagnar i göteborg och fortfarande får dom inte pli på dessa jäkla vagnar! Jag blir galen..
Okej, om det hänt en olycka så kan man förstå att en plan B inte finns..
Men det snöar varje vinter, i 126 vintrar, och dom kan fortfarande inte få det att funka så blir jag lite frustrerad, en gnutta bara ingenting jag tar ut på bloggen eller så..
Det är liksom ingen nyhet att det kommer att snöa, jag struntar i om folk behöver börja planera sånt i oktober, hitta en lösning!
Det stör mig att det står saker som
"På grund av OVÄDRET är samtliga vagnar försenade.."
OVÄDER!? en storm, det är ett oväder.. lite snö? njaaaa..
snöstorm visst, jobbigt läge! men att det bara snöar så kan jag inte förstå vad det är som är så svårt.. Efter 126 år borde man uppfunnit en vagn som faktiskt är kapabel till att köra även i lite snö.. Men nej, regn, vind, tom. lite hagel, det funkar utmärkt men snö.. nejnej, då går världen under! skicka ut extra bussar!!
Jävla västtrafik, värsttrafik typ!
Det roligaste är att västtrafik ändrat sin resegaranti, förr kunde man åka taxi på västtrafiks bekostnad om man blev mer än 20minuter sen men nu har dom ändrat så att det inte gäller om förseningarna förekommer på grund av snö..
Om inte det är att erkänna att man kanske möjligtvis har en liten lucka okunskap i företaget så vet jag inte vad som är..
Smart drag från deras sida dock, men det löser ju fortfarande inte mina problem..
Kanske kan man ringa västtrafik nästa gång man får stå och vänta i en timma och be dom komma ner och värma mina tår?