Tänk, så kanske det fungerar!

söndag, januari 22, 2006

kom igen!

kommer ni ens ihåg sommaren?!
det känns som om det var jätte längesen samtidigt som det inte gör det...
om det går att förstå..
jag har totalt glömt bort hur det känns att bara gå ut i linne eller hur det känns när man är så varm att man bara måste barda, men gör man inte det vara vinter?
Glömmer bort hur solens strålar värmer?
och mitt ibland uteservleringar, festival och all tid i världen att ha roligt på glömmer man vintern och hur tårna dör trotts de exemplariska raggsockarna man knött ner i skorna..
eller hur kalla fingrarna bli om du tar av dig vanten för att tända en cigg..
Jag tror att jag ÄR Hakuna Matata på sommaren..
finns inga bekymmer, man är lycklig var dag.
i en härlig frid, filosofi, Hakuna Matata..
YES!! that's the shit!
Nu vill ha sommar, NU NU NU!

jag hade ju bestämt att det skulle bli vår för en vecka sedan!
Men nejnej, ännu ett påhopp från ModerJord..
Gött läge att dumpa ner ett par ton snö, verkligen..
ska det hålla på fram till april också MJ?
Jag tillåter inte mer snö! nejnejnej.. Okej, lite regn det kan jag ta..
Det hör ju till våren men får ja inte se en knopp snart så ger jag upp..
Hur orättvist är det inte att man har vinter i typ fyra månader sen regn i tre, sen sommar i tre sen regn igen i två.. av tolv ruttna månader har vi alltså sommar i tre månader.. vilket inte ens är säkert ibland regnar det ju hela sommrar också..
Åh skit, detta är det mest depprimerade jag någonsin tänkt på..
nio månader av skit..
Nej, nu ger ja upp..